Den 20e februari var vi på plats i Stockholm för att delta på Årets Byrå-gala. Att vi var nominerade visste vi självklart. Men att vi skulle ta hem andrapriset som Årets Byrå (!) gjorde oss otroligt glada. Och stolta. För resultatet är baserat på våra kunders omdömen.
Årets Byrå är en årlig bransch- och kundstudie som kartlägger hur nöjda de största kommunikationsköparna är med sina kommunikationsbyråer. Kunderna utvärderar sina byråer anonymt utifrån 14 parametrar. Som till exempel; kunskap om varumärke och kundens marknad, strategisk kompetens, kreativitet och leveranssäkerhet.
Så vad är det i vårt arbete som gör att vi tilldelas en andraplats i Årets Byrå? Enligt Regis undersökning är vi best practice – d.v.s. bäst i jämförelse med andra reklambyråer i vår kategori (reklam 25-50 MKR) – på kreativitet, engagemang, administrativa rutiner och leveranssäkerhet. Och vi får även höga omdömen vad gäller kunskap om varumärken, strategisk kompetens, projektledning och utvärdering av samarbetet, där 91% av våra tillfrågade kunder ger oss högsta poäng (8-10). Sett till frågan om affärsnytta; huruvida den samlade, upplevda och faktiska nytta och resultat som vårt arbete lett till, ger 100% av de tillfrågade oss högsta betyg. Och till sist, om vi ser till den totala kundnöjdheten utifrån våra kunders snittbetyg så är 82% mycket nöjda i jämförelse med andra kunder i kategorin där snittet ligger på 49%.