10 september 2019
Lunchseminarium: Customer Experience som konkurrensfaktor
Hur ett kundcentrerat förhållningssätt bidrar till värdeskapande produkter, tjänster och kommunikation
Idag anser 9 av 10 företag att kundupplevelsen är deras främsta konkurrensverktyg. Ändå är det bara 1 av 100 som lyckas skapa en enastående kundupplevelse. Vad vet du om ditt företags olika kundgruppers respektive kundresor?
Elin Eriksson och Erik Sanderoth är Business Designers på Customer Experience-byrån Valentin Experience. Under en timma föreläser de om vikten av värdeskapande kundupplevelser och hur ett företags förståelse för sina kundgruppers kundresor möjliggör effektivare produkter, tjänster och kommunikation.
De reder ut begreppet Customer Experience och ger konkreta tips på hur man går tillväga för att lära känna sina kunder och hur man når implementation i ett strategiskt kundupplevelsearbete.
Erik och Elin fann varandra i sin delade övertygelse om att allt börjar och slutar med kunden. Och att all affärs-, kommunikation-, tjänste- och produktutveckling bör grunda sig i kundens upplevelse av att ta del av en tjänst eller produkt. Tillsammans har de introducerat och implementerat Service Design i reklambranschen och hjälpt företag få ökad förståelse för sina olika kundgrupper, dra insikter från kundresor och planera och implementera strategiska insatser utifrån dessa.
Välkomna!
- Plats
- Fotografiska, Stockholm
- Adress
- Stadsgårdshamnen 22, Stigbergsgatan, Stockholm
- Datum
- 10 september 2019
- Tid
- 11:30-13:00