Paulig
- #Kreativ kommunikation
- #Foto & film
- #Strategi
Att sälja en ny produkt till luttrade kunder
Mycket talade för att Pauligs kallbryggda kaffekoncentrat låg helt rätt i tiden. Kalla kaffedrinkar var en av de snabbast växande dryckestrenderna. Efterfrågan på spännande, naturliga och alkoholfria drycker ökade. Och konsumenter som hade passat på att uppgradera sitt hemmakaffe under pandemin förväntade sig ännu mer när de plötsligt fick gå ut igen.
Att sälja en ny produkt till luttrade kunder
Paulig
- #Kreativ kommunikation
- #Foto & film
- #Strategi
Mycket talade för att Pauligs kallbryggda kaffekoncentrat låg helt rätt i tiden. Kalla kaffedrinkar var en av de snabbast växande dryckestrenderna. Efterfrågan på spännande, naturliga och alkoholfria drycker ökade. Och konsumenter som hade passat på att uppgradera sitt hemmakaffe under pandemin förväntade sig ännu mer när de plötsligt fick gå ut igen.
Samtidigt kämpade barer, restauranger och kaféer med pandemieffekter som osäkra kundflöden och oerfaren personal. Det var liksom inte läge för några större investeringar. Ändå var det få som insåg hur bra produkten faktiskt är, att vem som helst kan använda den för att blanda en god kaffedrink på några sekunder och att det är stor skillnad på nedkylt iskaffe och riktig cold brew som bryggts långsamt i flera timmar.

Under konceptet ”This is something else” tog vi fram presentationer, annonser och inspiration som hjälpte Paulig att sälja in sin cold brew till barer, restauranger och kaféer i Finland och Östeuropa. Vi levererade också POS-material för att stötta försäljningen av kalla kaffedrinkar ute hos kunderna.
