En otäckt bra idé spred sig
Kampanjen för Rum 13 gick helt i sociala medier. Rörliga annonser utmanade besökaren att stanna hela natten och länkade vidare till en kampanjsida där det gick att läsa mer om rummet och andra läskiga anledningar att resa till Göteborg. Där stod så klart även tips på spökfria rum, så att även inte-så-modiga besökare kunde boka hotell.
För att skapa ytterligare uppmärksamhet för rummet bodde två av Sveriges stora influencers, Niclas Wahlgren och Vivi Wallin, i rum 13 varsin natt tillsammans med sina barn.
Två dagar in i kampanjen var hotellrummet fullbokat och väntelistan lång. Tidningar som Expressen, ELLE och Vårt Göteborg uppmärksammade kampanjen.
− Rum 13 är ett väldigt annorlunda och roligt men framför allt läskigt projekt som vi är glada att kunna genomföra hos oss på Gothia Towers. Ett på alla sätt lyckosamt samarbete med ett kreativt team från Valentin Experience i spetsen. Vi har fått härlig feedback från våra gäster som blivit rejält uppskrämda men ändå vill besöka oss igen, det är ett riktigt fint betyg, säger Lisette Norberg, Director of Hotel & Spa, Gothia Towers.